OBSERVATORI INTEL·LIGENT

El confinament ha avançat l’edat dels joves a la cultura del vi

Mònica Monera Martínez,

INNOVI, clúster vitivinícola català, amb el suport d’ACCIÓ, ha impulsat un estudi sobre el consumidor de vi i escumosos en temps de confinament amb la finalitat d’entendre l’impacte que ha tingut la crisi de la Covid19 en els consumidors catalans de vi.

Aquest estudi, l’ha dut a terme la consultoria Wine Intelligence líder en investigació i coneixements sobre el consum de vins en el món, fet que ha permès comparar les dades d’aquest estudi del consumidor català amb dades d’altres països on s’han realitzat estudis similars.

Augmenta el consum de vi a casa, però es redueix el de cava

S’han enquestat a 600 persones, separant els resultats per tipus de consumidor, gènere, edat i regió, i els resultats expressen un augment significatiu del consum de vi a casa amb un increment del 28% amb només l’11% dels enquestats que afirmen haver comprat menys vi tranquil durant el temps de confinament. En canvi, en el cas del cava, només un 17% ha comprat més cava, i un 24% n’ha comprat menys.

Una dada significativa és que els joves són el segment de població que més ha augmentat el consum de vi a casa amb uns hàbits de consums, formats i canals diferenciats del resta de la població.

La compra online a Catalunya ha augmentat però no ha sigut tant significatiu com a altres països

Pel què fa a la compra online, a Catalunya el 19% dels consumidors ja han utilitzat aquest canal (la meitat ho han fet per primera vegada durant la pandèmia). De totes maneres, l’augment de compra online no ha sigut tan significatiu com a d’altres països, com per exemple la Xina, en que ja l’utilitzen 52% dels consumidors o Anglaterra amb un 34%.

Interesant destacar que Catalunya és una de les zones on més ha augmentat la compra de vins en botiga física, liderant aquest increment a nivell europeu.

Més vi català

Una de les preguntes realitzades era l’origen dels vins comprats en els darrers 6 mesos. Les dades denoten un increment del 13% en el consum del vi elaborat a Catalunya, enfront a increments més modestos d’entorn al 5% dels vins d’altres zones.

Els resultats d’aquest estudi estan a disposició de manera exclusiva pels socis d’INNOVI.

INNOVI és el clúster vitivinícola català amb la missió de promoure la competitivitat de les empreses de tota la cadena de valor del sector vitivinícola català, a través de la innovació. L’objectiu és consolidar la regió vitivinícola de Catalunya com a referent en matèria d’innovació i qualitat global.

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies