Jornada de Canvis Estratègics amb els Clústers a l’IESE

El darrer 29 de novembre de 2016 va tenir lloc a l’IESE la IV jornada de canvi estratègic en Clústers realitzat per ACCIÓ. Aquesta jornada s’emmarca dins de la política de clústers de la Generalitat de Catalunya i va tenir com objectiu difondre 3 casos d’empreses, de diferents sectors, que s’han transformat per seguir sent competitives en un marc global tant canviant com l’actual.

La benvinguda va tenir lloc a càrrec de la Consellera d’ACCIÓ, la Sra. Núria Betriu qui va fer repàs de tota la feina feta pels Clústers en la gestió del canvi estratègic i millora de la competitivitat de les empreses catalanes.

El professor de l’IESE el Sr. José Luis Nueno va recalcar la necessitat de contínua adaptació a un entorn canviant i la importància de reflexionar “out of the box” sobre el model d’empresa actual per saber si n’és capaç de poder afrontar canvis estratègics amb èxit. En aquest sentit els Clústers ajuden amb metodologia sistemàtica a les empreses dels sectors dels quals participen a realitzar aquests canvis d’estratègia.
Així doncs l’aposta per la internacionalització, transversalitat, innovació, omnicanalitat, tecnologia, indústria 4.0, Intel·ligència de mercat i sostenibilitat es posen de manifest com claus i reptes estratègics per l’inici del canvi.

A continuació es van presentar tres casos empresarials d’èxit en canvi estratègic que van ser:

  • BELLA AURORA Sr. Josep Maria Martínez Ribes, Director general. (Membre de BeautyCluster Barcelona).

Exemple d’aposta per una marca. “Si no tienes marca, nadie se acordará de ti cuando ya no existas..” . L’empresa va comprar i ressuscitar una marca de principis de segle, convertint-la amb èxit gràcies a l’aposta d’un grup de directius en líder del sector de la Cosmètica Internacional en la família de les cremes facials solars antitaques per davant de Roche i altres multinacionals del sector.

  • FLUIDRA Sr. Eloi Planes, President executiu. (Membre de Catalan WaterPartnership i Indescat)

Exemple d’empresa amb cotització borsària amb presència internacional a 45 països que obra un nou canal de venda Fluidra Connect o l’Internet de les Piscines dintre del repte del IoT (Internet of things) buscant el mercat potencial de la connectivitat mòbil pel control dels nivells de neteja de les piscines.

  • KIBUC Sr. Xavier Sòria, President. (Membre d’Hàbitat Clúster Barcelona)

 

Exemple d’empresa en un sector que a conseqüència de la crisi del 2.008 va haver-hi d’evolucionar de marca de producte a marca de canal, canviant el model d’empresa. Es va abandonar la filosofia centrada únicament en el poder de negociació de les compres davant proveïdors a una empresa corporativa, unificada i alineada amb el mercat que opera amb la mateixa estratègia comercial a totes les botigues i amb un producte dissenyat i creat per Kibuc.

Compartir noticia

About the Author : Mònica Monera


0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X