INNOVI viatja a Nova York amb altres 15 clústers catalans per explorar aliances estratègiques

INNOVI ha participat en la VIII Strategic Training Week, una iniciativa organitzada per ACCIÓ a través del programa Catalonia Clusters, que té l’objectiu de promoure l’agrupació d’empreses i entitats d’un mateix sector per impulsar la seva competitivitat.

 

Al llarg de la setmana, INNOVI ha mantingut reunions amb entitats i empreses del sector del vi a Nova York i els Estats Units, ha participat en un ‘retail tour’ per conèixer les tendències i el consumidor local i ha rebut formació especialitzada de la mà d’experts de Universitat de Columbia i Cornwell University.

INNOVI, el clúster vitivinícola català, ha viatjat juntament amb 15 clústers catalans més a Nova York amb l’objectiu d’explorar aliances amb aquest ecosistema de referència. Aquest viatge s’emmarca en la VIII Strategic Training Week, una iniciativa organitzada per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement–, a través de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions a Nova York i Washington DC.

Els clústers catalans que a més d’INNOVI han participat en aquesta iniciativa són el Catalan Water Partnership, el Beauty Cluster, MODACC, el Kid’s Cluster, el Packaging Cluster, Railgrup, Indescat, CENFIM, EDUTECH, ClústerMAV, el Clúster Foodservice, el Clúster Audiovisual de Catalunya, Solartys, el Clúster de Salut Mental de Catalunya i FEMAC.

Durant el viatge, INNOVI s’ha reunit amb entitats i empreses del sector del vi a Nova York i els Estats Units, amb l’objectiu de conèixer el consumidor i sector del vi en aquest mercat i estratègies per les empreses catalanes que vulguin entrar al mercat. Wines from Spain USA de l’ICEX, la American Wine Association, la revista especialitzada Wine Enthusiast, l’empresa d’esdeveniments New York Wine Events o l’importador català de vins Vinaio Imports, han sigut algunes de les empreses visitades. També s’han mantingut reunions amb empreses innovadores de referència com Google, i visites a espais d’emprenedoria de la ciutat com Tech NYC o Company.

A banda, els participants han rebut formació especialitzada en l’àmbit de l’estratègia de la mà de la professora de la Universitat de Columbia i experta en innovació Rita Guther McGrath, i del professor de Cornell University, Samuel Bacharach, expert en gestió d’organitzacions; així com en el desenvolupament dels clústers, amb Eric Hansen, un dels fundadors de TCI Network, una xarxa especialitzada en el suport als clústers. Així mateix, els clúster managers han mantingut trobades de networking amb directius catalans que treballen en l’ecosistema nord-americà i han participat en un retail  tour per conèixer de primera mà les particularitats dels punts de venda de referència de la ciutat com el Chelsea Market, Strand Bookstore o Apple, i el comportament del consumidor a Nova York.

En edicions anteriors, la Strategic Training week ha acompanyat clústers catalans per explorar aliances en països com Singapur, Corea del Sud, Canadà o Israel, a més d’altres zones dels Estats Units com Boston o Silicon Valley.

Compartir noticia

About the Author : Mònica Monera


0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X