INNOVI reuneix a més de 40 empreses i entitats del sector vitivinícola a l’Empordà per reflexionar sobre el sector

Els dies 1 i 2 de juny, a l’Hotel Wine, Spa & Golf Peralada, INNOVI ha organitzat per segon any consecutiu, les jornades d’Immersió Estratègica, per a que les empreses i entitats vitivinícoles treballin conjuntament els reptes que presenta el sector.

La tipologia d’assistents de les jornades comprenen tota la cadena de valor del sector vitivinícola: des de viticultors i cellers; passant per empreses relacionades amb el sector, com proveïdors, consultories externes, etc.; centres tecnològics i universitats, i administracions.

El 38% dels assistents eren representants de cellers, mentre que el 16% eren proveïdors de components. Per altra banda, les universitats i els centres tecnològics ocupaven el 16% dels assistents, les empreses auxiliars i les associacions coincidien en l’11%, i el 8% restant era d’administracions públiques.

La II Immersió Estratègica va iniciar-se el dijous 1 a les 15h amb la benvinguda del President d’INNOVI, Jaume Mata, Director General de Gramona. La primera ponència va anar a càrrec de l’empresa IPSOS, la qual va presentar l’estudi d’orientació al consumidor encarregat per INNOVI.

Aquest estudi ha identificat oportunitats rellevants de creixement en el consum de vi i cava.

Amb la finalitat de treballar l’estudi, la consultoria We Question Our Project, va realitzar un workshop d’innovació amb els assistents amb l’objectiu de pensar nous productes i serveis adaptats als perfils de consumidor identificats en l’estudi encarregat per INNOVI.

El dia 2 de juny, Marta Marsé, Cap de detecció i anàlisi d’oportunitats en clústers i innovació de la Unitat d’estratègia i intel·ligència competitiva d’ACCIÓ, va fer la presentació anomenada Macrotendències i nous paradigmes per inspirar projectes.

Seguidament va ser el torn de la ponència “Innovación y vino” de Juan Park, Director de la zona ibèrica i sud-americana de l’empresa Wine Intelligence, líder en consultoria, màrketing, estratègica, desenvolupament de marca i estudis de mercat de la indústria del vi a nivell global.

A continuació, la presentació “Por qué la sostenibilidad está en la agenda del sector” va anar a càrrec de José Luís Blasco, soci responsable de govern, riscs i compliment de KMPG, xarxa global d’empreses de serveis professionals que ofereix serveis d’auditoria, fiscalitat i d’assessorament financer i de negocis.

Finalment, els assistents van assistir a la visita a les vinyes i el celler de Caves Peralada maridat amb un tast dels seus vins i caves de l’Empordà.

Per accedir a les presentacions, has de ser soci d’INNOVI.

Compartir noticia

About the Author : Mònica Monera


0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X