I Immersió Estratègica del clúster INNOVI 2 i 3 de juny de 2016

Per primera vegada, INNOVI organitza una immersió estratègica per als seus associats i altres empreses relacionades en el món vitivinícola.

El programa va ser un programa estrella el qual va fer que INNOVI omplís l’Hotel Hostal Sport amb una trentena de persones.

Les jornades es duien a terme durant el dia 2 de juny a la tarda i el dia 3 de juny al matí.


El primer ponent va ser l’expert coneixedor del mercat global del vi a nivell mundial, Xavier Ybargüengoitia, qui ha estat President Director General d’Estates&Wines, la Divisió de Vi de Moët-Hennessy (Grup LVMH).

En Xavier Ybargüengoitia va analitzar la indústria del vi des del seu profund coneixement del sector. Va apuntar que “El vi és una indústria mil·lenària, dominada majoritàriament per empreses familiars” i que “no és ni bo ni dolent, és una realitat del sector”.

Va analitzar la trajectòria del consum de vi i els handicaps que presenta la fragmentació de marques i de productors, ja que multipliquen la complexitat del sector i la confusió del consumidor. També va dividir el consum per vins tranquils i vins espumosos i per país.

També va fer un anàlisi de les tendències de mercat segons la qualitat/preu dels vins i el percentatge de creixement de les tendències de consum segons els països.


Els Grups de treball de reflexió Estratègica van ser conduits per la consultoria Ànima Consulting. Van utilitzar una metodologia amb la qual els socis van poder parlar obertament de les seves inquietuds tant en el món de les vendes i el màrketing com en el món de la producció de vins.

Es van plantejar diferents reptes els quals INNOVI treballarà com a part de les seves línies estratègiques.


Abans de sopar, i de la mà de l’Enòleg de les caves Scala Dei, Ricard Rofes, vam fer un tast de tres vins d’Scala Dei; dos negres, Masdeu i St Antoni, i un blanc, Massipa.DSC02965

El sopar de l’Hotel Hostal Sport va ser excel·lent i molt adequat per l’ocasió.


A les 9 del matí, Joan Martí, Gerent de Dinamització de Clústers, va donar 15 motius per a participar en un Clúster. Alguns exemples són les estratègies guanyadores per als socis, el posicionament conjunt del sector, el coneixement de mercat, millora de la professionalització, etc.


A continuació, l’activitat experiencial conduïda per Roberto Jiménez de Key4Business i Adecco, es va titular INNGENIUS: Com ser un geni sense morir en l’intent. Es van fer proves de grup per tal de fomentar la cohesió entre els socis i el treball en equip, sense oblidar la competitivitat.


Per a finalitzar l’esdeveniment d’èxit, en Manel Sarasa, cofundador de WineIsSocial.com, va parlar de com la tecnologia habilitarà el canal de vendes més gran del món del vi.

Per accedir a les presentacions has de ser soci.

Compartir noticia

About the Author : Mònica Monera


0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X