Un estudi identifica oportunitats rellevants de creixement en el consum de vi i cava

El vi passa a ser un producte consolidat en alça, alhora que el cava presenta un potencial de creixement cap al luxe accessible

INNOVI, el clúster vitivinícola de Catalunya, ha realitzat un estudi juntament amb l’empresa IPSOS, líder en investigació de mercats, sobre l’evolució del sector vitivinícola i sobre els hàbits entorn al vi i al cava a Catalunya i a Espanya. Aquest estudi es presentarà en el transcurs d’unes jornades d’immersió estratègica que organitza el clúster anualment i que enguany tindran lloc els propers 1 i 2 de juny a l’Hotel Perelada Wine Spa & Golf, a l’Empordà.

L’estudi s’ha enfocat en:

  • El consum i el procés de compra fora i dins de la llar.
  • La comprensió de les categories en els plànols racional, emocional i simbòlic.
  • La identificació de perfils de la població segons comportaments, actituds i vinculació amb el vi i el cava.
  • I les principals motivacions i barreres del consum de vi i cava.

Tot i que la categoria s’està rejovenint, el consumidor espanyol segueix sent conservador i ancorat a tradicions de consum.

No obstant, es plantegen diferents escenaris de creixement tant en la categoria del vi, que es percep com un producte consolidat amb un consumidor que gaudeix i evoluciona, com la del cava, que presenta un potencial de creixement molt elevat fent un recorregut de la celebració excepcional cap al luxe accessible.

L’estudi també destaca que el consumidor segueix estant condicionat per la Denominació d’Origen com el factor més decisiu en el moment de compra. A Espanya, prefereixen en primer lloc un Rioja, en segon un Ribera del Duero i en tercer un Rias Baixas o Albariño. A Catalunya també prefereixen un Rioja en primer lloc, en canvi, en segon, un Penedès i en tercer, un Priorat.

Segons els experts, en canvi, el preu i la marca segueixen sent els principals factors de compra, per davant de la DO i el raïm. Aquests mateixos asseguren que la manera de potenciar el sector ha d’estar fonamentada en la pedagogia. Afegeixen que aportar informació en el moment de la compra o de consum és essencial. Per tant, aposten per la figura d’un depenent prescriptor o d’un sommelier per vincular i incentivar la venda de productes més cars.

A més, l’estudi també posa en relleu que els taps de suro es continuen associant a vins de qualitat.

INNOVI representa el clúster del sector vitivinícola català i és una agrupació d’empreses innovadores que promou la competitivitat de les empreses del sector vitivinícola català i sector auxiliar, per poder afrontar favorablement la globalització mitjançant la col·laboració i la innovació.

Compartir noticia

About the Author : Mònica Monera


0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X