novembre, 2018

13nov15:30- 18:15Canvi estratègic amb l'IESEel Cas Carinsa

Més

Detalls de l'esdeveniment

Aquesta sessió es dirigeix exclusivament a empreses pertanyents als clústers del Programa Catalunya Clústers.

El proper 13 de novembre analitzarem el cas de canvi estratègic de l’empresa CARINSALa seva activitat se centra en la creació, producció i comercialització d’aromes per a l’alimentació tant humana com animal, i per a fragàncies en l’àmbit dels detergents i cosmètica. CARINSA (Creaciones Aromáticas Industriales S.A.) va ser funda l’any 1993. Inverteix més del 20% del seu pressupost en R+D+i i estan presents a més de 50 països. La seva facturació és de 50 milions d’euros.

L’objectiu del cas és analitzar el model de negoci de l’empresa, valorant les diferents alternatives estratègiques que donin resposta a un entorn competitiu canviant marcat per la concentració (tant en oferta com en demanda) i la debilitat dels seus clients per excel·lència.

Entre les lliçons apreses del cas CARINSA hi ha:

  • Fer virtut de la necessitat
  • Ser el proveïdor dels “Campions Locals”
  • Model d’atenció i servei “World Class”
  • Saber reaccionar adequadament quan les empreses competidores grans i globals descobreixen els segments del futur i són els seus?

La metodologia de la jornada comença uns dies previs al 7 de novembre, quan s’enviarà als inscrits el cas i les preguntes a respondre. Durant el dia de la sessió es discutirà entre els directius de les empreses participants, Vanesa i Denia Martínez, consellera delegada i vicepresidenta de CARINSA respectivament, i l’autor del cas i professor de l’IESE, José Luis Nueno.

El dia de la sessió, els assistents seran dividits en equips reduïts de 10 persones per discutir el cas durant 30 minuts. Seguidament, tots els participants es reuniran a la sessió plenària on es posaran en comú les reflexions individuals a les quals s’ha arribat, tant durant la preparació prèvia, com les extretes després de la reunió en equip.

Posteriorment, el professor desenvoluparà les conclusions extretes sobre el cas durant el conjunt de la sessió.

Aquestes són les preguntes que caldrà resoldre:

  • Quins elements destacaries del model de negoci de Carinsa?
  • Consideres adient la diversificació sectorial abordada?
  • Pel que respecta al seu procés d’internacionalització, consideres adient la selecció de mercats?
  • I l’estratègia de penetració?
  • Quines implicacions té el panorama competitiu actual de la indústria d’aromes i fragàncies?
  • Quines són les principals tendències del sector del Gran Consum?
  • Quines implicacions té per Carinsa? Està en risc el seu enclavatge natural?
  • Què recomanaries a la direcció de Carinsa davant aquest nou panorama?

Reforçar l’estratègia de la teva empresa i conèixer de primera mà com altres empreses catalanes han sabut reorientar la seva estratègia amb èxit.

Una empresa que pertanyi a algun clúster del Programa Catalunya Clústers.

15.30h Benvinguda
15.45h Discussió del cas per separat
16.15h Coffee Break
16.45h Discussió plenària
17.45h Conclusions
18.15h Tancament

Horari

(Dimarts) 15:30 - 18:15

Localització

IESE Business School

Av. Pearson, 21 Auditori Campus Sud - Edifici B 08034 Barcelona

Organitzador

ACCIÓ Passeig de Gràcia, 129, 08008, Barcelona

0 comentaris

Enviar un comentari

Tu dirección de e-mail no será publicada.

.

X