La quarta edició de les jornades d’Immersió Estratègica d’INNOVI agrupa més de 45 persones per a treballar la innovació oberta en el sector vitivinícola

Els dies 6 i 7 de juny INNOVI va organitzar la quarta edició de les jornades anuals d’Immersió Estratègica amb l’objectiu de promoure la reflexió estratègica de tots els agents de la cadena de valor del sector vitivinícola de Catalunya, i impulsar la col·laboració i la innovació en el sector. 

Aquest any, el fil conductor de les jornades ha sigut la innovació oberta.

Presentació de la IV Immersió Estratègica per Clara Santamaria

La sessió va iniciar-se amb la benvinguda del President d’INNOVI, Robert Altisen, i la presentació del clúster per la Clúster Manager d’INNOVI, Clara Santamaria.

Agustí Fonts, Coordinador de l’IRTA de Valorització i Projectes Estratègics va fer una presentació sobre start-ups del sector vitivinícola i va explicar diversos casos d’èxit i va venir acompanyat de dues start-ups que ens van presentar els seus casos d’èxit. Eduard Cabanes va presentar l’Start-up The Blue Dots, una plataforma d’informació en temps real en l’agricultura. També va intervenir Francisco Guillén per presentar la seva start-up BlockTac, que es dedica a proporcionar mitjans per acabar amb el frau a través de certificacions segures amb tecnologia blockchain.

Més de 45 persones van assistir al llarg de les jornades, incrementant el número d’edicions anteriors.

Seguidament, Àlex Brossa, Clúster Manager del Clúster del Packaging, va explicar la seva experiència sobre l’impuls d’emprenedoria i les start-ups a través dels clústers, i Berta Carulla, de 3D Click, va exposar el seu cas pràctic. Va presentar l’start-up 3D Click que es una plataforma col·laborativa online que permet personalitzar envasos en 3D i validar-los en el punt de venda a través de la realitat augmentada.

Abans de dinar, Albert Riba, escriptor i empresari, va fer una remarcar la importància de la cultura en la transformació empresarial, i va presentar el resultats agregats del clúster sobre la gestió de la transformació i la innovació a través de la seva metodologia, el sistema Sapiens Mindset, amb el People Analytics.

Després de dinar, Anna Busquets, de Dime Network, va mostrat la plataforma digital www.clusterschallenge.com per a impulsar projectes d’innovació entre tots els clústers alimentaris. Seguida d’una dinàmica d’innovació per a definir reptes en el sector vitivinícola i poder llançar-los a la plataforma per buscar-ne solucions.

Per a finalitzar el dia, després de la visita al Monestir de Poblet, es va celebrar al celler Abadia de Poblet, del grup Raventós-Codorniu, un tast de vins de la Conca conduït per Bernat Andreu, el President de la DO Conca de Barberà, i recolzat per Elisabeth Saez, secretària del consell regulador de la DO.

El divendres pel matí es va realitzar un Elevator Pitch que va consistir en la presentació de diferents socis del clúster seguit per una activitat de networking, el Market Place, en la qual els socis van poder presentar els seus productes i serveis als diferents assistents.

Finalment, les jornades van acabar amb una activitat de teambuilding, un concurs d’arrossos, i una visita al Castell de Milmanda.

7 de juny de 2019 – Activitat Teambuilding concurs paelles d’arròs.
Share this Post!

About the Author : Mònica Monera


0 Comment

Send a Comment

Your email address will not be published.

.

X